Tjänster

Den löpande redovisningen samt fakturering och lönehantering görs i Fortnox.

Löpande bokföring

Löpande bokföring är en viktig tjänst. Jag tar hand om den dagliga administrationen för ditt företag, inklusive bokföring av affärshändelser och rapportering av skatt och momsdeklarationer. Min metod är enkel och effektiv: dina leverantörsfakturor skickas in i systemet och du attesterar. Jag tar hand om dina underlag och rapporterar till dig om vilken skatt och moms som ska redovisas, samt ger dig en översikt över hur din verksamhet går.

Fakturering

Jag kan sköta fakturering till era kunder. Lämna in underlag så fixar jag fakturorna och skickar iväg dom.

Rådgivning

Som en tjänst erbjuder jag kundmöten, antingen fysiska eller digitala, för att säkerställa att vi är på rätt spår. Tillsammans sätter vi upp ett “årshjul” för att planera och följa upp det som ska göras under året.

Nedan följer några av de ämnen jag kan hjälpa dig med:

  • Upprätta likviditets- eller resultatbudget
  • Löneuttag eller utdelning ur ditt bolag? Eller både och?
  • Vilka nyckeltal ska vi jobba med för att följa din verksamhet på bästa sätt?

Jag erbjuder en rådgivningstjänst där vi bokar in möten och där jag arbetar nära kunden för att förstå deras specifika behov och utmaningar. Med min expertis och erfarenhet hjälper vi till att identifiera möjligheter till förbättring och tillväxt inom olika områden.

Jag tror på värdet av att bygga långsiktiga relationer med mina kunder och att vara engagerad i deras framgång.

Löneadministration för ditt företag

Jag erbjuder er löneadministration där jag hanterar och administrerar företagets löner och arbetsgivaravgifter samt ser till att skatter och avgifter betalas korrekt.

Vad är redovisning?

Redovisning handlar om att sammanställa företagets ekonomiska information och dokumentera den. Det handlar om företagets resultat, ställning och utveckling.

Redovisningen består av olika delar:

• den löpande bokföringen där du bokför alla verifikationer i kronologisk ordning och fördelar beloppen på olika konton
• avstämningar av den löpande bokföringen
• arkiveringen, där du sparar alla verifikationer, rapporter och andra viktiga handlingar i upp till sju år
• balansrapporter, resultatrapporter, likviditetsrapporter mm
• budgetarbetet
• kontoplanen